marți, 14 ianuarie 2020

Concepte generale de planificare a unui proiect.

In principiu, planul unui proiect, reflecta modul in care se preconizeaza realizarea efectiva a acestuia, de la faza de conceptie si pana la terminare. El trebuie sa cuprinda :
 - ce obiective trebuie atinse si in ce ordine;
 - ce actiuni trebuie intreprinse, care sunt conditionarile dintre acestea, cand trebuie ele sa inceapa si cand trebuie sa fie terminate;
 - costurile si resursele necesare diferitelor actiuni preconizate;
 - nivelele de calitate impuse si criteriile de apreciere ale acesteia;
 - bugetul proiectului si programul de procurare a resurselor necesare;
 - structura de repartizare a muncii si a responsabilitatilor defalcata pe fazele de dozvoltare ale proiectului si pe persoanele care raspund de conducerea si urmarirea proiectului.
Pentru proiectele mari, planul se realizeaza de regula in mai multe versiuni:
 - in plan director (strategic) care se refera la obiectivele  principale si la actiunile pe termen lung. Supa acest plan se orienteaza conducatorul proiectului in elaborarea deciziilor de ansamblu.
 - unul sau mai multe planuri ma detaliate conrespunzatoare celorlalte nivel ierarhice ale structurii de conducere a proiectului. Gradul de detaliere este cu atat mai mare cu cat nivelul ierarhic caruia ii este adresat este mai mic.
 O data elaborat, planul proiectului urmeaza a fi transpus in practica (realizat_ Aceasta operatie implica adoptarea unui mai mare numar de decizii de catre diferitele nivele ale structurii de conducere a proiectului. Un plan "bun"  pe hartie poate conduce la rezultate nesatisfacatoare daca la transpunerea in practica nu se iau deciziile corecte.
 Insasi transpunerea in practica a planului unui proiect necesita o serie de actiuni specifice a caror planificare in timp si evaluarea din punctul de vedere al cheltuielilor si resurselor este tot atat de important ce si planificare activitatilor constituive ale proiectului!!
 Functie de nivelul de conducere la care sunt sunt adoptate planurile si deciziile care privesc diferitele faze de evolutie ale unui proiect: concepere, dezvoltare, realizare si monitorizare, se impart in:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu